Jak to všechno začalo

29. července 2016 v 21:10 | Hrabi |  Před cestou
Že Horolezec se v létě vydá na další výpravu bylo předem dáno. Jestli mě vezme s sebou a kam to bude, byla už věc nejasná. On chtěl Thajsko, znovu, jelikož loni byl sám a až zpětně se mu zalíbilo. Ona chtěla Bali. Protože Bali!
Vzhledem k Horolezcovu zaměstnání ve školství jsme byli limitováni prázdninovým termínem. A to jsou všechny letenky samozřejmě nejdražší, i když je kupujete s předstihem. Bali vycházelo přes dvacet tisíc na osobu, takže bylo z kola venku. (uslzený smajlík) Thajsko i přes hlavní sezonu bylo k sehnání do patnáci tisíc/osoba. Začali jsme s hledáním kolem března/dubna. Soustředeni na Thajsko jsme procházeli všechny možné letušky, skyscannery, kayaky, momonda, airtickets apod. Jelikož Horolezec je nějaký pan cestovatel, chtěl leťet přednostně s Emirates, protože pivo a whisky zdarma i v economy. Podívali jsme se tedy i na stránky samotných Emirates. Ceny se moc nelišily od akčních nabídek a při vhodně zvolené kombinaci data byl volný i Economy Saver, tedy ten úplně nejlevnější tarif bez možnosti refundace či změn.
Zkoušeli jsme různé variace, jak samotné Thajsko, tak přes Bangkok dále na jih až do té Indonésie. Všechno byla pakárna, stálo by to balík a absolutně bychom si neodpočinuli. A potřebovali bychom na cestu alespoň měsíc. Což by u učitelskýho nebyl problém, ale já měla omezenou dovolenou. Nejdříve jsme plánovali dva týdny, nakonec jsem to ukecala v práci na tři. Moc radostí neskákali, ale nárok i volné dny jsem měla.
Pak jsme náhodně našli letenky okolo 15tis/os do Singapuru. A tak už bylo skoro rozhodnuto, že Thajsko je ze hry a letíme přes Dubai do Singapuru a odtud dále trajektem/lodí/letadlem/plavmo směr Sumatra nebo Jáva. Sumatra byla nedobytná, hornatá, s jedinou silnicí vedoucí napříč. Hledali jsme tedy rovnou přesun Singapur --> Jakarta. Při třistapadesátémsedmém otevírání všech zmíněných stránek a procházení různých kombinací jsme objevili letovou mapu Emirates! A tam, světe div se, lety z Dubaje přímo do Jakarty! Koho by to napadlo. Bylo vyřešeno. Sen o Bali a drinku na pláži se zase o něco přiblížil.
Takže destinace byla konečně jasná, teď už jen zjistit, jestli je vůbec na Jávě tak propracovaný dopravní systém, abychom se dostali ze západu na východ. To vyřešili naši kamarádi, kteří Jávu projeli, dokonce stylově na Jawě. Posbírali jsme rady a zkušenosti, zkoukli tamní vlakový systém kereta-api a šalamounsky rozhodli, že to budeme řešit až na místě. Moc chytré rozhodnutí, hlavně když jsme nevěděli, že místní mají svátky a všechny vlaky budou nabouchaný k prasknutí. Ale o tom později.
Letenky pořízeny, přibližný začátek i cíl cesty byl jasný. Teď ještě vyřešit, jak se dostat z Bali zpět do Jakarty. Znovu po zemi to nedáme, takže přelet. AirAsia to jistí. "Koupíme to rovnou? Jasně, alespoň budeme mít nějaký záchytný bod. JUPÍ. A můžu to dát na fejsbůk? NE!..."
Plán cesty byl tedy následující: Praha-->Dubai-->Jakarta......Bali a zpět <---
Přelet přes Dubai. Jak jsem psala, byla jsem nejdál na Mácháči, takže jsem chtěla využít možnosti vylézt z letiště a prozkoumat jednu zemičku navíc. Vychytali jsme dokonce let, kdy bylo na přestup 18hodin. Samozřejmě to bych nemohla být já, aby se něco nepo..nezměnilo. Let z Dubaje nám zrušili. Asi týden před odletem. Mohli jsme si tedy vybrat krátký, čtyřhodinový přestup, takže bych viděla možná tak letištní záchodky nebo delší 28h přestup. Volba byla jasná. Horolezec už sice Dubai viděl loni při cestě do Thajska, ale co by pro mě neudělal. Refundace samozřejmě žádná, ještě jsem zkoušela na lince Emirates ukecat meal vouchery nebo hotel, ale bez šance. A navíc jsme si museli vyzvednout kufry, jelikož přestup byl delší než 24h. No nekup to.
Naplánovali jsme tedy všechny dvě památky, které v Dubaji jsou a už zbývalo jen čekat na den odletu.
Kromě dalšího milionu příprav, nákupů, zařizování, očkování atd. O tom ale až příště.

_reálný plán cesty se záchytnými body_

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.