Den 0, Odlet

7. srpna 2016 v 22:09 | Hrabi |  Na cestě
Den D se přiblížil, psí miminko odevzdané u babičky a dědečka, klíče od bytu předány rodičům a zalévačům kytiček.
Před námi první šestihodinový přelet Praha --> Dubai. Pořádně se nasnídat, naposledy přebalit batůžek, oblíknout se a zjistit, že ty nový kalhoty se v pračce lehce smrskly a jsou fest, vyrazit směr letiště.

Odbavení bez problémů, naše minibatůžky působí ještě menší, když je zabalíme do folie. Což je užitečná věc, jednak se do nich jen tak někdo nedostane a taky nebudou super zaprasený. Bereme obyč potravinářkou folii z domova, na letišti si za obalení kufru řeknou už 150,- za kus. Loučíme se s maminkou a hurá na první pasovou kontrolu. Chceme si dát ještě něco k jídlu, než se dostaneme do letadla a dostaneme první jídlo, pošli bysme hlady. Samozřejmě máme i zásoby v příručních taškách, sušenky, oříšky atd. O cenách na pražském letišti není třeba se rozepisovat, pivo za stovku a svíčková za tři kila. V patře nacházíme obyč jídelnu, polívka za dvacku, těstoviny za sedmdesát, burger za stovku. Prostě lidový ceny. Voda i sladkosti dražší, ale dá se vybrat. Uprostřed jídlení části dělící sklo a výstup na terasu, tam se ovšem nedostaneme, to je část pro neodbavené cestující a doprovody. A za sklem ubulená mamča. Takže poslední mávačka a jdeme na gate.

krosničky ready to go
ubulená máma (za sklem)

Sedačky v letadle jsme si vybírali předem, bohužel už nebyly dvojky, takže máme trojsedačku s tím, že jsme zabrali dvě místa do uličky. Moje courání kažou půlhodinu na záchod by přes cizího pána asi nebylo nic moc. Ten mimochodem sedí u okýnka, tiše se cpe a ani jednou snad nešel na záchod nebo se protáhnout. Letíme Airbusem A380, asi novější model, podle sedaček a super obrazovek i v economy. Místa na nohy je dost, zvedáme si područku mezi sedačkami a máme celkem pohodlí. První jídlo dosáváme cca za dvě hodiny od vzletu. Losos s brkaší, cheesecake, houstička, moc dobrý. Jako dezert dvě až tři lahvičky francouzského vínka a let jedna báseň. Horolezec to jistí pivkem a jamesonem, já ještě přidávám panáčka bacardi, na ty nervy, že jo. U třetího filmu už pozornost opadává, strídavě spíme, couráme na wc, protáhnout nožky, ani ty kompresky jsem zatím nepoužila. Chvíli před přípravou k přistání dostáváme ještě zmrzku, super půlnoční sváča.

šelmostroj
zábava na příštích 150hodin
chálka
antidepresiva

Ve 23:50 místního času přistáváme v Dubai a vytupujeme na největším letišti, jaké jsem zatím viděla. K pasové kontole musíme jet metrem (ty vole metrem!), megalomanské příletové haly mají asi "stometrové" stropy a obří sloupy. Čumim jak Máňa z horní dolní. Podaří se mi chytit wifi, první zprávy domu. Arabáši na přepážkách se tváři velmi ochotně a přátelsky a rychle nás odbavují. Poslední věta byla ironie. Dojdeme pro kufry a hledáme směnárnu. Měníme sto us dolarů na dirhamy u východu z letiště. Vylezeme z haly a FACKA. Je po půlnoci, skoro jedna ráno a venku peklo. Dusno, suchý horko, nestačím sundavat vrstvy. Hledáme bus nebo nějaký veřejný transport. Taxi z letiště stojí 70AED, asi 460Kč, za 5km. Odmítáme tolik zaplatit, nacházíme bus, nemáme kartu, bez karty nemůžeme jet, kartu nám prodají na informacích, kde je zavřeno, v buse jí nemůžeme koupit. Jdeme pěšky? No tak popojdeme kus a uvidíme. Jdeme podél letišních hal, zastavuje další taxi. Domluvíme se na 40AED, bez taxametru. I tak nás oškubal, ale už bylo skoro půl druhý a potřebovali jsme rychle do hotelu. První důkaz toho, že v Dubai se prostě nechodí pěšky.

takový obyčejný letiště

Hotel jsem rezervovala na bookingu v neděli 3.7. ráno před odletem. Hlavním kritériem byla cena a pak vzdálenost od letiště. Počkali jsme tedy na poslední chvíli, aby cena byla co nejnižší, se vzdáleností už jsme pohnout nemohli. Na mapě vypadal hotel kousek od letiště, jenomže ono to trochu klame, když samo letiště má asi 3 km.
Delmon Palace Hotel***, 498Kč pokoj/noc, +poplatek asi 10%. Celkem asi šest stovek. Nakonec to byl nejlepší, i když ne nejdražší hotel, jaký jsme za celou dovolenou měli. A to jsem si říkala, že je to zatuchlá vyklimatizovaná díra. Ano, ty další byly mnooohem horší. https://www.booking.com/hotel/ae/delmon-palace.cs.
Na druhý den jsme měli naplánovanou cestu do centra, na Khalifu, na ten hotel co vypadá jako plachetnice a aspoň smočit nohu v moři. O tom ale zase příště.

_DOBROU NOC_

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.