Den 2/3, Jakarta

21. srpna 2016 v 19:01 | Hrabi |  Jáva
Letadlo z Dubaje jsme stihli bez problémů, usadili se na vybraných sedačkách, zpracovali prvotní šok z rozdílu oproti Airbusu a celý let do Jakarty v podstatě prospali. Měli jsme vybrané dvojsedačky v pravé části, místa byla menší, obrazovky starší, celkově úroveň lehce klesla. Ale co chceme, pořád jsme v economy. Postupně jsme dostali snídani i oběd, vzhledem k tomu, že jsme startovali po 4 ranní z Dubaje a přílet do Jakarty byl v 15:30 místního času. Posun je další tři hodiny. Tedy skoro devět hodin na palubě. Filmy už nebyly tak atraktivní zábavou, vzhledem k miniaturní obrazovce a špatné kvalitě zvuku ze sluchátek. Naštěstí alko pořád podávají. A protože na letišti se o spánku moc nedalo mluvit, v letadle jsme dohnali, co šlo.

3x jameson...

Přistáváme v Jakartě, připadám si jak praštěná palicí do hlavy. Řadíme se do fronty na víza. V hale je bankomat, kde si cestující vybírají v místní měně, několika lidem se podaří zapomenout ve stroji kartu. Prostě únava je zlo. Asi po hodině se dostáváme na řadu, příslušná úřednice nás vyslechne, ocejchuje pas a už míříme pro bagáž. Při východu z letiště nastává první srážka s indonéskou realitou. Z přilehlých směnáren na nás hulákají a mávají pracovnice přepážek, abychom si peníze vyměnili u nich, skoro proráží sklo umělými drápy a zažloutlými zuby. Za páskou stojí místní, čekající na rodinné příslušníky, všude se prochází policisté/vojáci se samopaly. Měníme peníze u první překážky, přeci jen s těmi ozbrojenými silami za zády se cítíme bezpečněji, než někde veměstě. Kurz je samozřejmě méně výhodný. Poprvé se z nás stávají milionáři výměnou za sto amerických dolarů. Míříme k autobusovému stanovišti, obloha černá, něco se žene, blíží se i západ slunce, není ještě ani šest odpoledne.

Horolezec v uličkách

Baťa je všude

Nemáme vybraný hostel, víme jen, že musíme jet směremna Gambir, centrum města a nádraží. Ve vyklimatizovaném autobuse nás zkásnou o 40tis/os a než dojedeme, venku je tma a prší. Vydáváme se směrem k uličce, ve které se mají nacházet hostely. Jakarta nevypadá po setmění zrovna přívětivě. Zapadáme do prvního hostelu BLOEM STEEN (foto na netu). Recepční nám ukazuje ceny a pokoje. Uvnitř chodí naboso, což je něco pro mě, ale nechci je urazit, a tak nechávám boty před vchodem. Pokoj v přízemí odmítám a zoufale unavení vybíráme díru v horním patře za 90tis/noc. Koupelna je společná na chodbě a sestává z něčeho jako umyvadlo, sprchy vyvedené ze zdi a záchodové mísy, to vše v kachlíkové místnosti 2x2 metry. To bude chtít hodně dezinfekce. Dáváme rychlou sprchu, převlékám se a vyrážíme "do města" na jídlo. Odvážíme se obejít dva bloky, než zakotvíme zpět v naší uličce u stánku s nudlemi. Místní děda tu připravuje vše v jednom velkém woku, ve stánko-kuchyni. Dostáváme nudle se zeleninou a balenou vodu, o sterilitě talíře a vidličky raději nepřemýšlím. "Máš očkování, to dáš" uklidňuji se. Ke stolu přisedají dva místní kluci, původem Indové, jak se po chvíli dozvídáme. Doporučují nám vynechat Bogor i Bandung a cestovat rovnou do YOGYA. Nakonec k tomuto plánu taky dospějeme. Cestu městem i jídlo jsme přežila, vracíme se na hostel, chytáme wifi, posíláme zprávy domů a chystáme se spát. Venku se zatím připravují oslavy konce ramadánu, ozývají se ohňostroje a jiná pyrotechnika.

luxusní véča

Horolezec nainstaluje moskytiéru, aplikujeme další vrstvu repelentu, zalézáme do mumií a snažíme se minimalizovat kontakt s prostěradlem, které snad bylo v poslední dekádě alespoň jednou vyprané. Noc nemá trvat dlouho. Ve tři ráno nás budí slejvák, který zaplavuje ulice a ukončuje tuhle noc hrůzy. Jsme propocení a pokousaní. Rozhodujeme se k omažitému úprku. Zabaleno máme během několika minut a vydáváme se k hlavnímu nádraží na první vlak --> směr YOGYA.

"pokoj"

přívětivá ulička vedoucí k hostelu

...o cestě BYZNYS třídou, tureckém záchodě, něčem jako kuře a příjezdu do YOGYA zase příště...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.